HIIUMAA VALD
EMMASTE OSAVALD
KÕRGESSAARE OSAVALD
KÄINA OSAVALD
KÄRDLA OSAVALD
PÜHALEPA OSAVALD
 
   Sotsiaalministeerium
   Haigekassa
   Sotsiaalkindlustusamet
   Käsitööklubi

 

Hiiumaa PIK

Info
 
Abivahendi ostmine või üürimine
Malle Kobin
 
Kliki pealkirjale, et lugeda kogu teksti...

Inimeste jaoks, kellel on olemas kehtiv Isiklik Abivahendi Kaart (edaspidi IAK) üleminekul uuele abivahendite korraldamise süsteemile ei muutu põhimõttelisel suurt midagi. Muutus vaid see, et enam ei pea abivahendeid ostma või üürima elukohajärgsest ettevõttest, vaid seda võib teha isikule sobivast ettevõttest. Ettevõtete nimekirja leiab Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/abivahendi-vajajale/.

Kui varasemalt kompenseeris riik inimese jaoks teatud protsendi abivahendi hinnast, siis lisaks riigi poolt kompenseeritavale osale on süsteemi järgselt kehtestatud abivahenditele piirhinnad, mis on kujundatud tuginedes varasematele müügitehingutele. Täna on 2/3 abivahendite loetelus olevatest toodetest võimalik soetada piirhinna raames, mis jätab inimese omaosaluse summa sarnaseks varasemale. Uue süsteemi järgi liigub raha koos abivahendit vajava inimesega ning ei ole enam kinni konkreetses piirkonnas või teenuseosutaja juures. Inimesel on võimalus uurida vajamineva abivahendi maksumust erinevatest ettevõtetest ning soetada endale taskukohasema maksumusega abivahend.

Juhul kui soovitava abivahendi hind ületab piirhinda või on vajadus mitme erineva abivahendi järgi, tuleb vormistada Sotsiaalkindlustusametis erimenetluse taotlus, mida saab saata e-posti aadressile abivahendid@sotsiaalkindlustusamet.ee või vormistada see klienditeenindustes Uuele süsteemile üleminekul ei peeta kinni erimenetluste otsuste tegemise 30-päevasest tähtajast, vaid neid tehakse taotluste laekumise järjekorras ja nii kiiresti kui on võimalik.

Kui aga on tegemist inimesega, kes alles esmakordselt vajab abivahendit, siis on isikul vaja esmalt külastada oma pere- või eriarsti, kes väljastab tõendi, kuhu on märgitud abivahendi vajadus. Abivahendi vajadus võib olla tuvastatud ka rehabilitatsioonimeeskonna poolt koostatud rehabilitatsiooniplaanis. Palju küsimusi tekitanud abivahendi ISO koodi ei pea arst üleminekuperioodil ilmtingimata tõendile kirjutama.

Seejärel tuleb võtta ühendust Sotsiaalkindlustusametiga, kes väljastab inimesele tema Isikliku Abivahendi kaardi, mille järgselt on inimesel võimalus pöörduda abivahendite ettevõttesse, et soetada endale vajalik vahend.
Lisainfoks veel juurde, et ka IAK dublikaate väljastab Sotsiaalkindlustusamet.
Kohalike omavalitsuste sotsiaaltöötajaid on teavitatud muutustest ja ka nemad oskavad ja saavad aidata nii erimenetlustaotluse vormistamisel, Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt ettevõtte leidmisel või abistada muul viisil abivahendi kättesaamisel, näiteks vajadusel organiseerima transporti.

Abivahendite loetelu leiab Astangu Puudealase Teabe ja Abivahendite Keskuse leheküljelt http://www.abivahendikeskus.astangu.ee/abivahendi-teatmik/abivahendi-teatmiku-allalaadimine/ .
Küsimuste tekkimisel palun võtta ühendust Sotsiaalkindlustusametiga kas e-posti abivahendid@sotsiaalkindlustusamet.ee, infotelefonil 16106 või tulla enda jaoks sobivaimasse klienditeenindusse, mille asukohad leiab sotsiaalkindlustusameti kodulehelt http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/klienditeenindused/.

 
« tagasi


 

 
[1629614]